Wiecie co zwróci nam wyszukiwarka jeżeli napiszemy do niej business coaching, względnie klimatyzacja lub nawet szkolenia biznesowe? Nawet w ciemno, nie widząc tych owoców, to da się oznajmić, iż owocem będą witryny, które po zapoznaniu się z ich treścią będą w sumie pasować z tym o co spytalibyśmy wyszukiwarkę. Niemniej jednak część z rezultatów, a raczej strony, które przekaże nam wyszukiwaraka będą odbiegały od tego czego przewidywaliśmy.
Co prawdopodobnie jest genezą takiego stanu rzeczy? Pierwsze co przychodzi do czaszki, to wymiana tematyki znalezionej strony z tej, której w tym momencie odnajdywaliśmy na dowolną inną. W takim wypadku, jeśli dana stronica była propagowana na hasło jakiego wypatrywaliśmy, to oczywiste jest, że przez pewien okres będzie ona się mogła pojawić pośród dobrymi efektami poszukiwania. Kolejną przyczyną dla jakiej być może się taka witryna znaleźć w wynikach może być to, że dana witryna jest jednak propagowana na treści, z którymi nie ma nic wzajemnego. Nie sprawdzajcie w jakim celu tak się dzieje, jednak możecie uwierzyć, że tak właśnie się dzieje. Ostatnim i zarówno napotykanym faktorem jest omyłka schematu wyszukiwarki, co prawda taki uchybienie jest nie nadto częstym defektem, ale jednak się zdarza, głównie w ciągu wdrażania przemian do projektu wyszukiwania danej wyszukiwarki.